Online vindbaarheid

 

Tijdens Hexspoor Tuesday op dinsdag 17 april 2018 gaf Mark van Hattum (MvH media) een inspirerende lezing over online vindbaarheid. Tijdens deze editie van Hexspoor Tuesday kwamen Nederlandse en Belgische uitgeverijen rondom het thema: Online marketing voor special interest uitgeverijen.

Vandaag de dag bevinden we ons in de wereld van Multi screen en Multi channel. Aan 90% van al onze aankopen (off- en online). Elke seconde zijn er meer dan 40.000 zoekopdrachten. Hoe kun je als uitgeverij ervoor zorgen dat jouw publiek jou vindt.
 40-50% van de zoekopdrachten in 2020 zal voice gestuurd zijn. Google ontwikkelt voortdurend. De online winnaars zijn diegene die voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die google stelt om prominent zichtbaar te worden en te blijven

Interessante kanalen om te winnen in Google voor uitgeverijen:
- SEA (Google shopping=koopfase van de klant)
- SEO (alle fasen)
- Display marketing (alle fasen)
- Google Books (toekomst)

Tips 2018:
> Meer content rondom het product of specifieke categorieën
> Google helpt je
> Schrijf geen content voor Google mar voor je publiek

Wil je onafhankelijk advies bij je online vraagstukken, vraag het aan de E-commerce Experts van Hexspoor.